Köp- och leveransvillkor FÖRETAG (Happynest B2B)

Priser (Ex moms)
Priser som anges vid köptillfället är det pris som gäller. Varje produkt anges med pris exklusive moms. Priser uppdateras löpande. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.
Prislista
Komplett prislista skickas på förfrågan.
Vänligen kontakta oss på kundtjanst@happynest.se
Fraktkostnad (ex moms)
Företagspaket 100kr / paket
Ombudspaket 80kr / paket
Halvpall 500kr
Helpall 900kr
Returfrakt (ex moms)
Outlöst paket 459kr
Returfrakt 150kr
Leveranser
Företagspaket/hel- och halvpallar skickas normalt inom 1-5 arbetsdagar
Dropship/Ombudspaket skickas normalt inom 1-2 arbetsdagar

Restorder/delleveranser
Restorder skapas då vi inte kan leverera er beställning komplett, vi återkommer till er via e-post med förväntat leveransdatum.
Restorder skickas fraktfritt.
Leveranssätt
Vi skickar leveranser i sammarbete med DB Schenker.
Möbler levereras på pall alternativt halvpall via DB Schenker.
Outlösta försändelser/leveranser som ej kan slutföras
Det är upp till dig som kund att lämna en giltig och korrekt leveransadress samt korrekta kontaktuppgifter. Om vi av någon anledning inte kan fullborda leverans förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift.
Leveransavvikelser
Eventuella leveransavvikelser måste rapporteras senast 7-10 dagar från mottagen leverans.
Vi förbehåller oss rätten att neka ersättning vid leveransavvikelser som rapporteras efter denna period. 
Betalningsvillkor
Faktura skickas samma dag som gods skickats från vårt lager.
Faktura skickas i samarbete med Fortnox.
Faktura företag - 30 dagar betalningsvillkor
Dropshipping – 10 dagar betalningsvillkor

Betalningsavvikelse – PS Finans & Juridik AB
Om fakturan inte betalas enligt betalningsvillkor tillkommer förseningsavgift + räntekostnader i samarbete med PS Finans & Juridik AB

Påminnelseavgift 95,00kr
Inkassoavgift 450,00kr
Kontaktuppgifter:

PS Inkasso & Juridik AB
support@se.psinkasso.com
+46 31 788 08 00
Returrätt
Vi erbjuder ingen returrätt för beställda produkter.
Reklamation
Vid reklamation av produkter vänligen kontakta oss via kundtjanst@happynest.se
Reklamationsformulär: KLICKA HÄR

Om du behöver reklamera en produkt från DeluxeHomeart, fyll i vårt reklamationsformulär och bifoga en bild på den aktuella produkten för att vi ska kunna hantera ditt ärende.
Ej reklamationsgrundande avvikelser: Vissa DeluxeHomeart-ljus saknar fjärrkontrollsfunktion och detta betraktas inte som en avvikelse som godkänns för reklamation. Läs mer i formuläret nedan.

Reklamationformulär DeluxeHomeart: KLICKA HÄR

Garantivillkor
Vi erbjuder 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. Exkluderat lampserien Asteria från varumärket UMAGE, där vi erbjuder 10 års garanti för ledbelysningen.
För förbrukningsvaror, samt tillbehör som t.ex. batterier och laddare, följer vi tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.
Garantin täcker inte så kallade handhavandefel, vilket inkluderar felaktigt inställd/monterad produkt eller olycksskador.
Transportskador
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att anmäla det omgående till vår kundtjänst. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet, anmäl detta omgående till DB Schenker.

Köp- och leveransvillkor PRIVATPERSON (Baradesign.se)

Hos baradesign.se (Happynest Interior AB, org:nr 556562-8038) handlar du Europas ledande varumärken inom heminredning och design. Vi strävar efter att det ska vara enkelt, tryggt och smart att handla från baradesign.se. Våra köp- och leveransvillkor gäller beställningar från vår webshop www.baradesign.se. OBS! Vi levererar endast inom Sverige. För mer information kontakta vår kundtjänst på telefon 019- 10 76 70 eller kundtjanst@happynest.se.


Som kund hos baradesign har du rätt att begära information om dina registrerade personuppgifter. Du har även rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas. Dina personuppgifter sparas på ett säkert sätt hos oss för att vi ska kunna ge dig bra service vid återkommande köp, och för att du ska få del av våra specialerbjudanden och nyhetsbrev.


Vid frågor kontakta oss på kundtjanst@happynest.se. Vår målsättning är att ge dig svar på dina frågor inom 24 timmar.


Priser och betalning
Priser som anges vid köptillfället är det pris som gäller. Varje vara anges med pris inklusive moms (25%). I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och betalning. Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt betalsätt. Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen beroende på valt fraktsätt. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel. Företag, kommuner och myndigheter visas priserna exklusive moms.

Försäljning till minderåriga
Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Fraktkostnad
Fraktfritt gäller vid order som överstiger 500 kr. Order under 500 kr debiteras frakt på 59 kr (Gäller ej möbler och skrymmande produkter). För möbler och skrymmande produkter debiteras en fraktkostnad på
400 kr. Alla fraktpriser är inklusive moms.

Leveranser
Leveranser från oss sker normalt inom 1-4 arbetsdagar, förutsatt att varan finns i vårt lager. Varor från vårt centrallager levereras normalt inom 10-14 arbetsdagar. Kan vi inte skicka din vara inom utsatt tid återkommer vi till dig per e-post. Du får då ett beräknat leveransdatum. Önskar du få ett sändningsnummer på din sändning är du välkommen att kontakta oss via e-post eller telefon.

Leveranssätt

Privatperson
Leveranser sker med DB Schenker Ombud, du får ett SMS, eller så ringer transportören och aviserar. Därefter löser du ut paketet på respektive utlämningsställe/terminal.

Företag
Till företag skickar vi varorna med DB Schenker Parcel, DB Schenker levererar varorna direkt till leveransadressen.

Möbler och skrymmande
Möbler levereras på pall alternativt halvpall via DB Schenker. Du blir kontaktad av DB Schenker dagen innan leverans och blir upplyst om tidpunkt för leverans.

SMS avisering
Ange mobilnummer vid beställningen så skickas ett SMS om var du kan hämta ditt paket. 

Outlösta försändelser
Det är upp till dig som kund att lämna en giltig och korrekt leveransadress. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 499 kr, oavsett köpsumma, detta för att täcka våra administrativa kostnader.

Betalningsvillkor
Klarna Checkout
Faktura, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank.
Klarnas fullständiga villkor hittar du här: Länk till Klarnas villkor

Ångerrätt/Returrätt
Du har alltid full ångerrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta gäller även om förpackningen har öppnats med förutsättning att varan inte har använts.

Vi erbjuder kostnadsfri returfrakt. Använd medföljande returetikett alternativt kontakt vår kundtjänst så hjälper vi dig. 

OBS! Du ansvarar för att produkten levereras väl förpackad. Produkten skall vara i nyskick och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning med tillhörande emballage. Kommer din retur tillbaka i ett försämrat skick, eller om originalförpackningen saknas / är skadad kommer vi att göra ett värdeminskningsavdrag på upp till 100% av varans värde / köpbelopp exkl. frakt.

OBS! Ångerätten gäller inte vid ej uthämtat paket. Paket som inte löses ut debiteras en hanteringsavgift.

Returadress:

Happynest Interior AB
Salamandervägen 16
702 36 Örebro

Transportskador
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att anmäla det omgående till vår Kundservice. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet, anmäl detta omgående till DB Schenker. Du får då ett reklamationsnummer av DB Schenker Ombud som du sedan e-postar till oss. Märk mailet: transportskada samt ditt ordernummer.

Garanti/Reklamation
Vi erbjuder dig 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. Exkluderat lampserien Asteria från varumärket UMAGE, där vi erbjuder 10 års garanti för ledbelysningen.
För förbrukningsvaror, samt tillbehör som t.ex. batterier och laddare, följer vi tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.
Garantin täcker inte så kallade handhavandefel, vilket inkluderar felaktigt inställd/monterad produkt eller olycksskador.

Konsumentköplagen/ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.